sanoi äiskä ku oli lukenut Hesarinsa aamulla. Pitää hakea tänään maidot, jogurtit porkkanat ja hedelmät ettei tarvitse huomenna lähteä kaatuilemaan irtolumeen. Hetken päästä soitti Janne. Äiskä lupasi sille euroja kauppareissua vastaan. Sopimus syntyi tuota pikaa. Kuulumisia ei vaihdettu, koska työ kutsui Jannea. Mä olen tähyillyt taivaalle hiukan liiankin kuumalla patterilla. Tuulee, mutta ei sada, pakkasta muutama aste, ihmisillä toppavaatteet, kauloissaan moninkerteiset huivit. Kiire sisälle. Mä en mennyt partsille, vaikka äiskä houkutteli. Naukasin vain: "Mulla ei oo luistimii. Toisekseen en haluu lonkkamurtumaa, jos liukastun. Äiskä sulki uksen ja huokas: "No ei sitten nirppanokka. Happi ois voinut piristää." Mä siihen: "Piristi jo." Jatkoin pilvien tarkkailua.

Menen jatkamaan pilvien tsiikaamista.

Kamut lumisadetta odotellessa. Tsau!