sanoin, ku äiskä huusi makkariin, et näpit irti mun patjanpäällisistä! Mä vain petasin vähä ja taas olin syytettyjen pallilla. Äiskän "pyhä makkari" mietin ja kaivauduin sen tyynyihin, ku kerranki onnistuin luikahtamaan tänne. Ooteltiin sit vieraita, mut ne soitti, et väsyttää ja aikoivat tulla huomenna. Saas nähä tulevatko. Mä sain nukkuu äiskän sängys tuntikausii. Herättyäni kyselin miksi, miksi? Vaatteet menee pesukoneeseen, et siksi, sanoi äiskä. Uskoin vasta ku se pisti ton peltirotiskon pyöriin. Rotisko hyppi taas ihan hulluna. Se tekee aina niin, ku linkoo. Se on rikkonu kylppäris lattian ja uhannu viedä seinät mennessään. Kerran yks alakerran naapuri soitti meille pilapuhelun, et te ootta voittanu kilpailus pesukoneen! Eikä me oltu ees otettu osaa mihinkään kilpailuun.

Alkuilta on menny parvekkeel. Äiskäl toppatakki päällä. Mulle riitti nää kaavat. Tuuli lähetteli viestejä, lintujen päivä näytti kiireiseltä. Me kateltiin sitä suihkimista. Oltiin ja kateltiin. Onneks meidän pesä valmistui jo kauan ennen mun syntymää. Niin kauan sitten, et syksyllä pitää lähtee evakkoon, ku tulee remontti. Äiskää kauhistuttaa tuo remontti. Se ei tiedä miten sen jaksaa. Mä lohdutin, et autan kyllä parhaani mukaan.

Alakerran naapuriki kaipaa meitä. Me ei olla nyt avattu ovee, ei vaik postiluukust huudettiin; "Avaa kun kerran oot siellä!"1242489502_img-d41d8cd98f00b204e9800998e