Mankellin; "Kiinalaista." Kirja on niin paksu et äiskält kului koko viikonloppu sitä lukiessa. Ranteet kipeyty kirjaa pidellessä ja peppu puutui korituolis istuessa. Mä tein kaikkeni lämmittäessäni äiskän jalkoja. Ja kuuntelin.

Ja kuuntelin.

Ja kuuntelin lisää. Siinä valkeni rikoksien lisäksi Kiinan ja vähän Afrikankin historiaa. Niin mulle kuin äiskällekin. Huomenna äiskäl on taas edessä kirjastossa käynti ja toivottavasti myös kauppareissu tai teen eläinsuojeluun ilmoituksen, koska olen saanut syödäkseni vain naksuja (tänään) Lidilin lohta oli tarjolla. Naukasin: "Älä mulle p...aa syötä. Sapuska ei oo lohta nähnytkään:" Äiskä pahoitteli. Tarjosi lautaseltaan öljyssä kuullotettuja vihanneksia. Minä moista mössöö voinut ku haistaa. Äiskä maiskutteli kuin suurinta herkkua ja tokaisi: "Vali, vali ja silleen:"

Nyt luetaan Eppu Nuotion uusinta. Päätin että en kuuntele. En. En. En.

Kamut kuinka vuosi on kohdallanne alkanut?