Äiskä pullahti olkkariin ja naukas: "Herää, herää kissaparka ja keitä mulle kaffeet." Käänsin kylkee.

Kuulin ku suihku kohisi. Aattelin et äiskä luulee keittimen porisevan. Puristin simmut tiukemmin kiinni. Kylppärin ovi kolahti. Tuo huikkas: "No eipä tuoksu kahvi." Mua hihitytti, mut pidin pintani. Nukuin vielä ku äiskä oli murkinoinut ja lukenut lehden. Ei tehnyt mieli nautaa kastikkees, enempää ku iänikuisii naksui.

Mutta sitten.

Jääkaapin ovi aukes. Sen jälkeen nakkipaketti. Huumaava tuoksu leijui sohval saakka. Jalat kimpos kiitoon. Häntä viitoitti matkan. Pöytä, lattia, pöytä, kaide, pöytä, lattia ja eiku kerjäämään. Äiskä nakkeli heekkupaloi. Mä ahmin. Sit tuo sihahti: "Liikaa nitraattii, pitää vähän säännöstellä!" Mä tyydyin kohtalooni.

Nuoltiin siin huulet ja maiskuteltiin. Äiskä intoutu silittämään. Mä pesin sen jalat.

Nyt ootellaan Nannaa ja Jannee.

Kivaa perjantaita kamut ja halit myös.