Rauhallisen aamun jälkeen äiskään iski outo levottomuus. Mä naukasin; "Et sä voi lähtee kirppikselle tuon koipes kanssa." Äiskä siihen; "En voikaan." Me sytytettiin kaikki pimeäntorjuntavalot, äiskä rupes lukuhommiin, mä kapusin sen viekkuun päikkäreille. Puolen tunnin session jälkeen äiskä kaivo Orudiksen ja siteet esiin. Se voiteli kantapään, sitoi, puki ja vilkutti; "Heissan, oo sit kilttinä kissana. Ajan Joukolla Kannelmäkeen. Mä naukasin; "Millä Joukolla?" Äiskä mulle; "Palvelulinjan pikku- bussilla." Mä; "Luulin et Jouko on joku mies." Äiskä; "Ja mä olisin ajanut sillä lähiöstä toiseen. Haloo, Viivi!" Mua nolotti. Nukahdin nolouteeni.

Kun heräsin tää emakko ryntäs ovesta. Äiskän aavistus toteutui. Just ku se saapui kirppikselle, sinne löntysti myös tuo 2 egen porsas. Äiskä sijotti siihen veronpalautuksistaan osan. Mä oon tutustunut tohon ja voin vannoo Pekalle et se on hyvänluontonen. Herkkä kyllä posliininahassaan.