MULLE!! Se on poikanen viel, mut fiksu ku mikä. Ekaks se tanssi kavereineen peltkatol ja sai mut raivostumaan. Mä hyppäsin kaiteel ku aattelin et pelottelu saa ne lopettamaan rymistelyn. Kaks niistä pyrähti mäntyyn, mut tää kurkkija jäi rääkkyyn räystäälle. Mä vilautin sille kynsii.

Yritin hiipii ritilälle. Se huomas ja yllytti kaverinsaki huuteleen rumii. Ja nehän huus, vaik pelkäs mun liehuvaa lipputankoo. (Äiskälle mieleen jäänyt ilmaisu jostain lasten lorust.)

Mä taiteilin aikani kaiteel. Äiskä tuli ihmetteleen mun ahdinkoo Nikoninsa kanssa ja sano: "Pysy nyt siel ylhääl ja sähise, mä yritän napata tosta vintiöst kuvan." Vaikeeta se oli, mut pää pääty otokseen, Uskokaa.

Tos kuvas näkyy mun estoritilä. Pakastimen sisällä kymmenen vuotta palvellut kori. Harakalla on vaihteeks nokka kiinni. Se säikähti äiskää ja siirtyi tepasteleen katol. Sit kaverit käski sen häipyy. Ne luuli kameraa aseeks. Naps, naps, mä naukasin. Et ollutkaan rohkee paisti.

Jäin katteleen mittarist elokuun 27 päivän lämpötilaa. Sade teki tuloaan. Asteita kertyi 16 C. Mä otin aamu- unoset mun tuolil. Äiskä omansa hajoavassa laiskanlinnassaan. Tuula soitti sille eilen et se sais sohvan ja kirjakaapin, kun vuokralainen lähtee ja jättää ne asuntoon. Äiskä menee kattoon niit kuun vaihtees. Toivon et sohvasta tulee hyvä raapimapuu :-)