Oottelin satukirjan takana ku äiskä kävi asioilla. Sen silmät umpeutu mun karvasatees ja pelkäsin ettei se sokkona osaa kotiin. Päivystin eteises. Kuulin hissin pysähtyvän meidän kerrokseen. Uksi aukes. Luurasin hyllys. Äiskä huuteli: "Missä oot?" Olin vaiti. Äiskä ihmetteli: "Mikset vastaa. Mulla on sulle Lohipateeta. Curmettia, Viivi!" Luurasin lisää. Äiskä purki kasseja ja mutisi: "Minne se kissi on mennyt." Annoin sen mutista. Näin kun se puleeras käsiään. Laitto silmätippoi. Otti verensokerin. Tuikkas insuliinin. Se repi kanankoiven pussista ja avas iturasian. Mä nytkähdin piilossani. Tuoksu huumasi. Pomppasin kerjäämään grillikanaa. Äiskä anto omastaan muruja. Nakko ituja. Mä tein elämäni loikan ja sain pavun korkeelta kynsiini. Äiskä ylisti mun taitoja.

Me kuultiin et Kampis paloi bussin moottori ja Kamppi evakuoitiin. Onneks äiskä ehti alta pois. Ois viel saanut "savumyrkytyksen" ja vuotavat turvonneet simmut. Mulla alko kinttuja kutiaan ku söin päiväl Pirkan härkää kastikkees. Täs kuvas "kuppaan" koipiani. Silmätippoja tarvin mäkin.