et mahdutaan samalle sohvalle. Äiskä sai uudet allergialääkkeet ja se kuulemma testaa niitten tehoo. Mä saan siis makoilla viekus. Toistaiseksi. Sänkyyn en pääse. En enää. En kai koskaan. Mä salakuuntelin ku äiskä puhu systerinsä kanssa pitkän puhelun. Pidin silmiä kiinni ja täydestä meni. Äiskä sanoi mun nukkuvan. Mä mitään nukkunut. Mietin ihmisten monimutkaist elämää. Lähetin lämpimii ajatuksii ja tassun painalluksii osaltani.

Äiskä menee huomen Nannan synttäreil. Ne siirtyi viikonlopuks et kaikki pääsee. Nanna tulee sielt isän luokse, joten mekin varmaan tavataan. Oon keksinyt yhden uuden piilon ja aion kokeilla toimiiko se.

Nyt on sit Runebergin päivä. Liput jo laskettu, mut vois täs viel runoo vääntää.

Kielin, korvin, kantelein

laulun luikautan

viiksin, karvoin, kyntelöin

tunnariksi muunnan

miuù un, mau`un, mekkaloin

hännälläni rummutan

tassuillani poljen.

Viiviltä kamuille!