sanoi pikku- ihminen ku kiipesin kirjahyllyyn. Mun teki mieli leikkiä sen kaa, mut.. mut.. Aattelin et sekin päivä koittaa viel.

Me ollaan vietetty äiskän kaa makoisaa äiteinpäivää. Tuo söi jäätelökakun lopun ja sai kunnon suhinat siitä. Metforem ei taida olla yhtä tehokas lääke ku insuliini ja niinpä äiskä päätti et syö vast jouluna yhtä paljon makeeta kuin nyt. Mä epäilen kyl, ettei sen päätös pidä ku on nuo mun 10 synttäritki tulos ja ittelläänki on pian 65 v täynnä. Siit taitutaan kohti 70: ntä. Ohoh, me ollaanki melkein samoi ikii äiskän kaa. Samanlaisii, sil erol et mul ei oo noit tautei yhtä runsaasti.

Partsillekin pääsin tuos aamusel. En viihtynyt siel. Satoi, tuuli ja vilu puisteli mun neidon kroppaa. Lämmittelin sisäl leikkihiiriä nakellen. Pistin kunnon rillumarein pystyyn ja lopetin ku hiki kostutti turkin hännän- nipukkaa myöten.

Kysyin äsken äiskält mitä tehdään tänään. Äiskä siihen: "Onko tekemisen puute?" Mä: "No on." Äiskä: "Viideltä alkaa lätkä, kato sitä." Mä: "Okka."

Eipä tarvitse jännittää ku suomalaiset eivät tänään paiski lätkää mihinkään suuntaan.

Hyvää äitienpäivää kaikki kamut ja kamujen kamut.