"Toitko mulle mitään," naukasin ku äiskä tuli kaupasta ja kävelyltä. "Älä kysele," tuo tiuskas. Se levis tuolille, nosti koivet toiselle ja marisi: "Sattuu." Mä siihen: "Oliko pakko yrittää kävellä kipeil jaloil." Äiskä siihen: "Oli." Mä: "Oisin voinut jeesata." Äiskä: "Ei paljon lohduta." Mä: "Mikset ota apua vastaan." Äiskä: "Otan seuraavalla kerralla, laitetaan sulle valjaat ja ostoskärry perään." Mä: "Ei valjaita, ei." Äiskä: "Joo, muistan et teeskentelit kuollutta kun puin sulle pari kertaa valjaat." Mä: "Mun viides elämä kuoli oikeesti." Äiskä: "Nau´ut puuta heinää."

Sanailu lopahti ku haistoin repusta sardiinin. Äiskä avasi purkin ja sain pari kalaa maiskuteltavaksi. Itte tuo herkutteli laihisjäätelöl. Mä nuolin  sen kipon. Siinä päivän tapahtumat.

Rattoisaa pyhäpäivää teillekin kamut.