Äiskä teki tänään ruokaa. Se avasi tuulettimen, ettei käryä. Meillä tuo tuuletin on hiukan vanhanaikainen ja alkeellinen, mutta toimiva. Mä luurasin olkkaris. Kun äiskä alko tiskaamaan laitoin "näppylät viuhumaan." Menin ku tuulispää jakkaran ja pöydän kautta ikkunaan. Sitten tuli tenkkapoo. Taaimmainen lasi meni kiinni. Mä jäin siihen akkunoiden väliin miettimään miten tässä näin kävi.

Äiskä löi rätin pöytään. Kääntyi kannoillaan ja haki laatikost Nikonin.

Mä kattelin allapäin parvekkeelle. Mietin miten mukavaa ois löhötä auringos. Äiskä sai kuvansa. Sit se katto mua ja hymyili: "No mee sinne sitten, ole hyvä!" Se otti mut syliinsä. Räväytti ikkunan selälleen ja päästi irti. Mä lensin linnun lailla vapauteen. Siltä musta tuntui.

Äiskäkin tuli syömään tuoliinsa. Kuunneltiin yhdes ku linnut visersi. Aurinko porotti. UV oli about 5.1244740235_img-d41d8cd98f00b204e9800998e