ku äiskä oli rokotuskuumeessa päikkäreillä. Mä arvasin et se jättää mut taas yksin Sanoin: "Sun pitää levätä et paranet." Äiskä siihen. "Happi auttaa kun henki kulkee huonosti." Se pakkas verhot reppuun. Kääri vaalenpunasen huivin paksusti kaulalle. Otti ruuvareita ja mittanauhan ja Nikonin taskuun. Kainaloon alumiinitikkaat ja sano: "Oo sit kilttinä kissana. Me käydään Jannen kanssa Myyrmannissa ja tulen sieltä jatkamaan päikkäreitä." Mä siihen: "Joo, joo!" Naamasta näki et muutakin on mieles.

Jäin eteisen hyllyyn päivystään. Välil ihailin lumista pihaa. Mitään myräkkää ei tullut, vaik uutisis lupasivat. Tulvakin metros osoitti laantumisen merkkejä. Onneksi. Äiskä käy siel vähintään kerran viikos ja mä tietty pelkäsin et se hukkuu sinne. Tunteja vieri. Ovest näky Lidilin kestokassi. Äiskän naama hehku. Se oli juossut Juhla Mokan perässä. Mä kysyin: "Pelkäskö J M sua ku pinko pakoon?" Äiskä: J M on tarjouskahvii, 1,67 euroo paketti. Paketti per kauppa. Kolme kauppaa asemalla houkutteli kai Kompassia ja risoja hissejä katsoon.

Äiskä laitto kuviaan Windowsin valokuvamaailmaan. Mä haukoin henkee ku näin nää Jannen kodin parvekkeelt otetut maisemat. Hulppeen iso parveke ja monta lähiöö ympärillä. Kyllä Jannen kelpaa puhallella savuja taivaalle. Asuntoon ne osti lamppuja ja keittiötarvikkeit. Ym...ym..

Puutkin pukeutuivat juhla- asuihin. Herkkuja tuli ja äiskälle lääkkeitä lisää.