Se ei tietenkään jäänyt äiskältä huomaamatta ja arestia tuli. Tai oikeammin. Tuo oli vetänyt hiiriäni nielevän iänikuisen imurin esiin ja mä katsoin viisaimmaksi piiloutua siivous- session alettua. Äiskä keräsi mun lelut laatikkoon. (Sain eilen pussillisen ehtaa hiirtä, palloo sun muuta)

Äiskä hurruutti kaksion karvattomaksi. Pesi kylppärin antaumuksella ja sanoi: "Nyt riitti tätä plaatuu, mennään Viivi partsille kaffeelle. Mä siihen: "Oon arestissa." Äiskä: "Testaan pystytkö olemaan hyppimättä."

Vartissa selvisi etten pysty. Äiskä antautui rinkeli- kaffee nautinnolleen ku hyppäsin. Tuo ponkasi pystyyn. Kuppi kilahti jalkoihin. Jäähtynyt kahvi kirjavoi maton. Äiskä sai otteen mun lipputangosta. Toinen käsi kaapi mahaa. Mua vietiin..

Eipä tässä muuta keksi ku nukkua. Virittelin kurkkua ja avasin ääntä about 10 minsaa. Äiskä määkäs: "Oo hiljaa Viivi."

Mä siihen: "Samat sulle."

Muuta ei keksitty. Kamut riemullista kesäiltaa teillekin.