Koska äiskä ei huolinut syliin hyppäsin lakkihyllyyn nyrkkeilemään unikuvien kanssa.  Kun äiskä saapui kotiin kauppareissulta se etsi mua pitkään. Yhden ainoan kerran olen onnistunut puikahtamaan rappuun. Nukkunut siellä yön ja pelännyt hullun lailla. Äiskä luulikin et mä olen siellä. Huhuili ja etsi. Tuloksetta. Kyllästyin ja pelästytin äiskän tömähtämällä sen jalkoihin hyllystä. Äiskä kiljas: "Apuuua!" Ja mä: "Siitäs sait ku en aamulla päässyt syliin."

Luurailin läppärin takana ku äiskä kuunteli lainaamaansa äänikirjaa. Mulle ei enää kelpaa paikka äiskän kinttujen kupees. Tahdon rei`ittää äiskän napaa. Itsekin se tuikkii insuliiniään nyt jo joka aterialla. Kymmeniä pieniä mustelmia kelpais katella. Mut turhaan toivon, äiskän silmät ei kestä mun pöllähtelyy. Heittelis enemmän Xzyrtaalii suuhunsa, eikä vain valittais.

 

Tän Egyptiläisen kanssa äiskä lepertelee. Luulee sitä vissiin eläväksi. Mielestäni me muistutetaan toisiamme. Tahdon matkustaa äiskän kaa Egyptiin!