Mä mourusin oven takana kolmeen kertaan ilman tulosta. Äiskä ei herännyt. Se nousi edellisenä aamuna ennen viittä, jätti päikkärit väliin ja tässä sit tulos.

Viimein puolenpäivän maissa liukuovi täris. Äiskä näytti koomiselt. Sen silmät tuskin näkyi turvonneitten luomien välist. Äiskä syytti mua, eikä turhaan. Oon nukkunut päivät sen sängyssä. Ja karvaa lentää ku äiskä illal kaivautuu peittoihin.

Se siitä ;-) ;-)

Äiskä avas verhot ja hihkas: "Tuu Viivi kattoon  täällä on talvi." Mä siihen: "Oon naukunut siitä jo monta tuntii. Katellut ku lapset tekee lumiukkoi. Voit sä kuvata ne, niin pistän kuvat blogiini.

Äiskä söi aamu- päiväpalan, söi, luki Hesarin, puki lämmintä päälle ja lähti allekirjoittamaan vuokrasopimusta. Se sano et menee samantien jollekin kirppikselle ja kauppaan. Mä ihailin silläaikaa lumista maisemaa. Sit ovi kolahti. Äiskän tukka oli ihan märkä. Se vaihto kuivaa ylle. Mä tsekkasin silläaikaa kasseja. Siellä tuoksu curmeelle. Mutta voi kauhistus: "Äiskääää mä nau`uin. Sun kassis on sikainfulenssa. Se on aivan sininen. Tiesitkö sä? Nyt se tais tarttuu minuun."  Äiskä nauroi: "Mä löysin kirppikseltä Pekalle possun. Otetaan siitäki kuva ja kysytään laitetaanko paketti postiin?" Nyt on sit lumiukot ja sika ikuistettu.

Että kuis on laitetaanko postia tulemaan?