Eilinen päivä, ilta ja yö.

Voisko parempaa toivoa ku vieraita, jotka hellii jokaista kaavaa. Mun ei tarvinnut ees kerjätä rapsutuksii, ne löysi ihan itse parhaimmistakin piiloista, jonne varmuuden vuoksi loikkasin, siksi ku Nannakin tuli kylään samaan aikaan. Pikku-ihminen oli kyl aika outo, istu vaan kädet silmil isänsä sylis, eikä välittänyt musta tippaakaan. Vähitellen mä tajusin et se pelkäs vieraita ja aattelin et nyt se sit tietää miltä semmonen pelko tuntuu. Oppii siis ymmärtämään hiukan muakin.

No, niin mä sain nukkuu yöni vieraitten kanssa. Ihmettelin ku ne lähti laukkuineen liikenteeseen samoihin aikoihin ku äiskä yleensä nukahtaa. Äiskält sit kuulin et ne lenteli Italiaan. Mun äiskä ei oo mun eläes lennellyt mihinkään, joten jäi epäselväks homman nimi. Kyllä noit isoi äänekkäit lintui menee tästä yli, mut en oo tiennyt et ne nielee ihmisii sisäänsä ja kuulemma kissatkin pääsee messiin, jos suostuvat olemaan koris ruumas. Ihme hommaa, tuumasin ja muistutin äiskää sokrujen ylös merkitsemisest puuronsyönnin jälkeen.

Tuumattiin et vietetään tämäkin ilta "urheillen."

Kesäisiä ilmoja ja kesäistä iltaa teille kamut.