Huutelin taas puol yötä äiskää oksennuksen korjuuseen, vaan eipä tuo ottanut kuuleviin korviin. (niin ku sen äiskä kuulemma muinoin sanoi) Sen 10h tuli täyteen ja sit vasta päästiin kuivuneist kasoist eroon. (kesti niitä liotella. Mitäs ei uskonut mua) Mä oon joutunut paastolle, kuulemma kissit paastoo joutumattakin. No, mulla on toisin. Riipoo ku tuo tarjoili aamulla (klo11) vain hanavettä suoraan Päijänteestä. Elän toivos et  courmet- pussuka saksitaan auki ja kumotaan vadille ennen puoltayötä. Äiskä on ittekin syönyt vain marjoi ja pienen salaatin. Nyt se sit kärvistelee mahansa kanssa. Panacon ku pääsi loppumaan.

Äiskä on lukenut historiaa. Se huomas et 70 v sitten sen isän veli kuoli talvisodan viimeisenä päivänä. Aimo- veli oli ensin kadoksissa, mutta löytyi sitten keväämmällä. Mä katon löydänkö tänne kuvan Aimosta.