"Kyllä on ollut tossut tarpeelliset," sanoi äiskä ku asetuttiin linnan juhlii odottamaan. Äiskän mielest kaksios on niin hyvä ilmastointi ettei ikkunoit tarvii availla, enempää ku partsin oveekaan. Konalas se pärjäs avojaloin, täällä parit sukat lämmittää just ja just riittäväst. Mun karvottamat housut riittää. Ennen hame ajoi asian yhtä hyvin. Puseroit äiskäl on kolme ja kaikki mun karvoil kyllästettyi. Mäkin oon sonnustautunut juhliin. Kalusin kinttuuni uuden upean kolon ja huitasin kynsil verinaarmun silmäkulmaani. Äiskä piristy hirveest ku sille lisättiin tabletitkin diabeetekseen. Verenpaine laski jo hiukan, kolestrolit näkee myöhemmin labroist.

Meillä tuikkii kynttilöit jokapuolel ja mä sain varoituksii äiskält ku hurlumhei paukahti päälle. Yks tuikku meinas pudota. Äiskä kiljas ku pasuuna; "Jo on hemmetti sun kanssas." Mä siihen; "Tää on sisäsyntyinen vaiva." Äiskä; "Joopa, joo." Mä; "Usko tai älä, oon lukenu netist eläinlääkärin palstaa." Ja äiskä vain virnuili, hyi, hyi.

Koht ne pippalot alkaa. Kätellään ku tavataan.