Äiskä on kuunnellut cd- kirjojaan loosissaan. Mä omassani hiljaisuutta. Parvekkeellakin lekottelin tuntikausii, mut niinkuin varmaan arvaattekin pieleen meni kilttinä olo. Luulin et äiskä ei huomaa mitä puuhasin, mut toisin kävi ja arestii tuli.

Äiskä selaa Hesarii ja kysyy multa: "Onko Suomi muuttunut konservatiivisemmaksi 2000- luvulla? " Naukasen: "Vaikee kysymys. Kysy kavereiltas." Äiskä: "Hesaris vastaa yhdeksän vaikuttajaa eri aloilta. Kahdeksan yhdeksästä on sitä mieltä että konservatiivisyys kukoistaa." Mä siihen. "Oonko mä sellanen konserttitiivistys?" Äiskä: "Ollaan molemmat, vaikka muuta esitetään." Mä: "Miten se muka näkyy?"  Äiskä: " Vaikka niin että ollaan niin vakiintuneita, kaavoihin kangistuneita ja napakeskeisiä." Mä: "En kyl oo." Äiskä: "Et vain tunnusta."

 Mä menin loosiin ja mietin mitä äiskä tarkotti. Siitä on arvattavaa et pomppaan kaiteel ku silmä välttää. Kaluan kinttuu. Haluan syliin. Tahdon puhdast Hesarii.

APUA! Mä en haluu olla konserttiaktivisti!