kysyin ja nuuhkin outoo leijuvaa huntuu kaksios. Äiskä jökötti hellan ääressä. Kauhoi paksuhkoo lientä kuumalle pannulle ja käänteli sinne syntyvii kakkaroit. Lettuja, sanoi äiskä: haluutsä maistaa. En halunnut. Mietin aikaisemmin tullutta puheluu. Ihan ku Nanna olis tulos kylään. Lauantain vierailu peruuntui ku Nanna piti viedä lääkäriin korvatulehduksen vuoksi. "Auttoivatko antibiootit jo"; kysyin. Taisivat auttaa, totesi äiskä ja valutti lopun taikinan pannuun.

Ja pian...

Ovikello kilahti. Mä kuulin Nannan äänen mut jäin paikolleni. Nanna ja isänsä riisuivat. Eteisessä halittiin. Sit tuli mun vuoro. Mä etsin hyllyyni. Poissa. Se oli poissa. Pyörin paniikis matolla. Nanna halus halata mua. Viimein sumeus hellitti. Loikkasin olkkarin hyllyyn. Katselin äiskän ja Nannan touhuiluu. Ja halailuu. Janne näpytti tietsikkaa. Parin tunnin päästä mummi haki Nannan äidin kotiin.

Hei, hei, mummu, hei, hei Nanna, kaikui x10 ja sitten hei, hei, isikin!

Mä loikkasin hyllystä ja kipitin äiskän sänkyyn nukkumaan.