Iltasella alkoi aurinko paistamaan. Naukasin:"Mennään äiskä partsille." Äiskä siihen: "Oota käyn ostamassa vesirinkeleitä ja ruokaa; mennään sitten kun palaan kaupasta. Äiskä kävi ostoksilla, huomasi kontit pihalla ja vei vielä energia ym. jätettä kierrätykseen. Viimein se mikrotti mukillisen kahvia ja avas uksen partsille. Tuuli kylmästi, mut aurinko paistoi suoraan nassuihin. UV oli vain 3. Mä haistelin Liisan tuomaa kukkaa. Tälläkertaa kukka ei ollutkaan syötävä. Annan sen kukkii. Äiskää ei ulkoilu kiinnostanut. Kun se nosti peppunsa tuolistani, mä siirryin omalle paikalleni. Kissatyynyt on nimittäin ostettu mulle. Äiskält asia unohtuu tai sitten se tahallaan kiusaa mua istumalla tuoliini. Ei auta narinat. Ei niin mikään. Muuten ollaan oltu sovussa.

P.S. Mulla oli tänään hurlumhei ja äiskäl väkivaltainen hikka.

Toivottavasti teillä kamut on ollut mukava toukokuinen päivä.