Mä en tiedä mistä kaikki alkoi, mut äkkiä huomasin olevani katonrajassa, vaapuin kirjojen päällä ja sain iskettyy kynteni hyllynlaitaan. Äiskän naama kysyi Hesarin takaa: "Mikä on, eikö ruoka maistunutkaan?" Mä siihen: "Mikä ruoka? Mun kuppi kumottaa likasena ja tyhjänä!" Äiskä: "Älä narraa." Mä: "Nosta peppuus tuolist ja kato." Äiskä: "Luen tämän lehden ensin." Mulla kiehu yli. Hyppäsin alas. Riehuin olkkaris. Pieksin mattoo. Revin verhoo. Pieksin mattoo neljällä käpälällä yhtäaikaa. Riepu meni kasaan ja peitti mut alleen. Mä nostin sen taivaisiin ja annoin kyytii.

Tuo jatko Hesarinsa lukemist.

Mä sain siit lisää draivii. Kiihdytin kintut kuuteenkymppiin. Loikkasin suoril hyllyyn. Äiskä karjasi: "Anns olla ny." Kirjat levisi lattial. Äiskä väänty kaapeille. Otti gurmeet. Leikkas pussin auki. Mä mourusin: Mahaaanahaaat hyllyyyyy.

Gurmee teki tehtävänsä. Rauhotuin. Panin maate patterin päälle ja kuorsasin iltaan.