Äiskä viipotti vilkaisemaan miten keskusta toipui taiteiden yöstä. Lähtiessä se sano et vuosien mittaan on tullut koluttua illan ja yön tapahtumia, ensin Jannen kanssa Annan- talossa ja Jannen aikuistuttua Akateemisen kirjakaupan kirjailija tapaamisissa. Sit ovi sano: "Naps." Mä oon muutaman päivän makoillut eteisen hyllyssä. Hylkäsin korin ku äiskä ei siivonnut sitä. Oottelin monta tuntii. Viimein äiskä tupsahti eteiseen kasseineen ja lausahti: "Olipa hiljaista. Mä kävin kattomas Jerusalemin Israel museosta tuotuja tauluja. Ihme ja kumma, muistin melkein kaikki ennestään. Suurrealismin keskeiset asiat usko mielikuvituksen ja unen päihdyttävään ja vapauttavaan voimaan tulivat todeksi." Kannatti pistäytyy siellä. Äiskä kaivoi kassiaan. Puki ylleen mustan talvitakin. Ostin palttoon ku entisen vuori on riekaleina. Sokoksesta sai 15 % alennusta. Mitäs tykkäät Viivi, se kysyi. Samanlainen ku kaikki entisetki, vastasin. Äiskä: "Ois siellä ollut toinenkin sopiva, mutta euroja pyydettiin 500." Mä: "Ois jääty ilman ruokaa ja bussilippuu." Äiskä peilas pomppaansa. Saa kelvata, se sano ja ripusti takin oottamaan talvee tai syyskylmiä. Onneks mulla on turkki. Ei kulu egen egee tamineisiin.

sur- sur - suurrealismi kaikki kaverit unten mailla.1250872257_img-d41d8cd98f00b204e9800998e